Artikelen in deze sectie
Categorie / Sectie

Gebruikers aanmaken in Microsoft 365

Gepubliceerd:

Heb je Microsoft 365 besteld? Dan kun je vanuit jouw beheerdersaccount nieuwe gebruikers aanmaken. In dit artikel lees je hoe je dit doet.

Tip: Gebruikersnamen voor Microsoft 365 eindigen standaard op '@[id].onmicrosoft.com'. Door je domeinnaam te koppelen aan Microsoft 365, kun je gebruikersnamen laten eindigen op je eigen domeinnaam.

Nieuwe gebruiker aanmaken

  • Log in als beheerder op je Microsoft 365-omgeving.
  • Klik op het blok 'Beheer'.
  • Ga in het blok 'Gebruikers' naar 'Gebruiker toevoegen'.
  • Vul de voor- en achternaam van de gebruiker in.
  • Vul bij 'Weergavenaam' de naam in zoals deze in je Microsoft 365-omgeving en in e-mails (indien van toepassing) moet worden weergegeven. 
  • Stel de contactgegevens, het wachtwoord en de rol van de gebruiker in. 
  • Tot slot kies je een productlicentie. Mocht er worden gemeld dat er geen licenties beschikbaar zijn, dan kun je nieuwe licenties (gebruikers) bestellen door contact met ons op te nemen. 
  • Kies voor 'Toevoegen'.
  • Noteer het wachtwoord of laat de logingegevens doorsturen naar een alternatief e-mailadres.
  • Klik op 'Sluiten'.

Vanuit de beheerdersomgeving kun je jouw gebruikers beheren. Meer informatie hierover vind je in ons helpdeskartikel Gebruikers beheren in Microsoft 365.


Was dit artikel nuttig?
Zeker wel!
Bijna!
Help ons deze pagina te verbeteren
Geef feedback of opmerkingen
Toegang geweigerd
Toegang geweigerd